SEO

   Sta je SEO Optimizacija? Verovatno ste sto puta culi za SEO ili SEO Optimizaciju i da je ona jako bitna za web sajtove. Ali da li zaista znate sta je SEO? Kako on funkcionise? Zasto je bitan? Evo svega sto treba da znate o SEO-u i zasto je od vitalnog znacaja za uspeh u danasnjem digitalnom svetu.

Sta je SEO?

SEO je skracenica za optimizaciju pretrazivaca ili Search Engine Optimization. To je skup procesa koji imaju za cilj da poboljšaju vidljivost vase web stranice u pretrazivacima kao sto je Google. U sustini, SEO Optimizacija se odnosi na ispunjavanje potreba korisnika za pretrazivanje stvaranjem relevantnog, visokokvalitetnog sadrzaja i pruzanjem najboljeg moguceg korisnickog iskustva.

SEO aktivnosti se mogu odvijati i na licu mesta i van njega. Zbog toga cete mozda cesto videti SEO podeljen u kategorije „na stranici“ i „van stranice“.

 

U praksi, SEO obicno ukljucuje:

    • Istrazivanje kljucnih reci
    • Kreiranje i optimizacija sadrzaja
    • Tehnicka optimizacija
    • Link building

Zasto je SEO Optimizacija bitna?

Svakog dana korisnici Google-a vrse milijarde pretraga, zbog toga pretrazivaci su obicno jedan od najvecih izvora saobracaja na web sajtu. Da bi se iskoristio ovaj potencijal, potrebno je da se web sajt pojavi medju prvim rezultatima pretrage odredjene kljucne reci. Web stranice koje su prikazana na 1 mestu ima 10 puta vecu verovatnocu da ce ostvariti klik nego stranica koja je rangirana na poziciji broj 10. Na primer, prva 3 rezultata dobijaju vise od 50% kilikova.

Ukratko, sto se vise rangirate, vise ljudi ce posetiti vasu stranicu. Ovde SEO ulazi u igru.

SEO optimizacija pretrazivaca igra kljucnu ulogu u poboljsanju vase pozicije na rang listi. Bolje rangiranje znaci vise prometa. A veci promet znaci novi klijenti i potrosaci. Dzaba vam dobar web dizajn ako niko ne moze da ga vidi.

SEO i Google

6 razloga zasto je SEO Optimizacija bitna:

  1. Povecava vidljivost na pretrazivacima: SEO optimizacija pomaze vasem sadrzaju da se pojavi vise puta u rezultatima pretrage kada ljudi traze relevantne termine ili kljucne reci. To znaci da ce vasa web stranica privuci vise posetilaca jer ce biti bolje rangirana na pretrazivacima poput Google-a.

  2. Posetioci iz ciljane grupe: SEO optimizacija vam pomaze da privucete ciljanu publiku, ljude koji su vec zainteresovani za proizvode ili usluge koje nudite. To znaci da ce veci broj posetilaca iz ciljane grupe dolaziti na vas web sajt.

  3. Konkurentska prednost: Ako vasa konkurencija primenjuje SEO, a vi ne, mozete izgubiti potencijalne posetioce i poslovne prilike. SEO vam omogucava da ostanete konkurentni i da se istaknete na trzistu.

  4. Poboljsava korisnicko iskustvo: SEO optimizacija  obuhvata i poboljsanje kvaliteta sadrzaja i strukture sajta. To znaci da ce korisnici imati bolje iskustvo (UX) prilikom posete vasem sajtu, sto moze povecati zadovoljstvo korisnika i smanjiti stopu napustanja sajta.

  5. Analize: SEO Optimizacija vam omogucava da pratite performanse vaseg sajta pomocu alatki za analitiku. Mozete pratiti broj posetilaca, konverzije, stopu napustanja, kljucne reci koje privlace posetioce i mnoge druge metrike. Ovi podaci vam pomazu da bolje razumete svoju ciljnu publiku i prilagodite svoju strategiju.

  6. Dugorocni rezultati: Iako moze biti potrebno vreme da se postignu rezultati SEO optimizacije, kada se postignu, oni su dugorocni. Dobra SEO Optimizacija moze vam pomoci da ostanete relevantni i vidljivi na internetu tokom duzeg vremenskog perioda.

SEO i Google

Kako SEO funksionise je jedan jako kompleksan proces, a mi cemo pokusati da vam ga objasnimo sto krace i jasnije.

Kako funkcionisu pretrazivaci?

Cilj svakog pretrazivaca je da vam ponudi najbolje i najtacnije rezultate. A pronalazenje tih rezultata je jedan kompleksan proces. Iako Google nije jedini pretrazivac, on je zasigurno najpopularniji i zbog toga se pozivamo na Google kada govorimo o SEO-u, ali proces se uglavnom isti za svaki pretrazivac. Dakle Google-ove proces trazenja najboljih rezultata izgleda ovako:

 

  1. Popisivanje: Google koristi „botove“ ili kompjuterske programe da bi pretrazio internet i nasao nove ili azurirane stranice. Da bi Google pronasao stranicu, stranica mora da ima bar jednu vezu koja vodi ka njoj.
  2. Indeksiranje: Posle popisivanja, Google analizira svaku stranicu i pokusava da shvati o cemu je stranica. Zatim cuva ove informacije u Google indeksu. Zamislite taj Google indeks kao ogromnu bibilioteku web stranica.
  3. Rezultati: Kada korisnik unese upit, Google odredjuje koje su stranice najbolje, u smislu kvaliteta i relevantnosti, i rangira ih u SERP-u

 

Nas posao je da pomognemo pretrazivacu da popise i indeksira sve stranice na vasem sajtu. Obezbedjivanje popisivanja i indeksiranja stranica na sajtu se radi kroz brojne radnje i najbolje prakse koje se obicno nazivaju tehnickim SEO.

Kako funkcionise SEO?

Google koristi veoma slozene procese, poznate kao algoritmi, za rangiranje stranica. Ovi algoritmi uzimaju u obzir ogroman broj faktora kako bi odlucili gde bi odredjena stranica trebalo da se rangira. Posao broj 1 u SEO-u je obezbedjivanje validnog sadrzaja. Sdruge strane, Google-ov posao broj 1 da korisnicima prikaze validne rezultate. Validnost je mnogo vise od prikazivanja stranica o odredjenoj temi, vec i o nameri pretrage.

Postoje 4 tipa namere pretrage:

    • Navigacija -> korisnik trazi specificni web sajt (PS Websites)
    • Komercijalni -> korisnik trazi opcije za odredjeni proizvod ili uslugu (WordPress or Wix)
    • Informativni -> korisnik trazi informaciju na odredjenu temu (Izrada sajtova cena)
    • Transakcioni -> korisnik trazi specificni brend ili proizvod (YouTube premium)

Sta je kljucno za SEO Optimizaciju?

    • Relevantnost – Jedan od nacina na koji Google odredjuje temu stranice je pomocu kljucnih reči koje se pojavljuju na stranici
    • Tip sadrzaja – Bitno je da stranica ima odgovarajuci tip sadrzaja za tu kljucnu rec
    • Azurnost sadrzaja – Neke teme, poput vesti, zahtevaju sveze, cesto azurirane informacije
    • Lokacija – Google moze da prikazuje razlicite rezultate na osnovu lokacije pretraživaca
SEO Optimizacija

SEO Optimizacija: tipovi

SEO Optimizacija je podeljena u cetiri kategorije, od kojih svaka igra vitalnu ulogu u vasoj SEO marketinskoj strategiji. Ovi su cetiri tipa SEO-a:

On-page SEO Optimizacija

On-page SEO ukljucuje optimizaciju elemenata web sajta. Ovaj tip optimizacije je pod kontrolom vlasnika web sajta i mogu znacajno uticati na to kako pretrazivaci poput Google-a tumace i rangiraju web stranicu. Ovo ukljucuje optimizaciju elemenata na samoj web stranici, kao sto su naslovi, meta opisi, kljucne reci, kvalitetan sadrzaj i struktura URL-ova. 

Off-page SEO Optimizacija

SEO optimizacija van stranice odnosi se na strategije i tehnike koje se koriste za poboljsanje rangiranja web stranice na pretrazivacima i vidljivosti na mrezi kroz radnje koje se desavaju van samog web sajta. Dok se SEO na stranici fokusira na optimizaciju sadrzaja i strukture web stranice, SEO van stranice ukljucuje izgradnju snazne reputacije na mrezi. Ovaj tip SEO Optimizacije ukljucuje izgradnju kvalitetnih povratnih linkova, oglasavanje na drustvenim mrezama i reputaciju na internetu.

Lokalni SEO

Lokalni SEO je strategija optimizacije web sajta u cilju povecanja saobracaja, potencijalnih klijenata i svesti o brendu iz lokalne pretrage. Uobicajeni zadaci povezani sa lokalnim SEO-om ukljucuju pronalazenje lokalnih kljucnih reci, pravljenje i optimizacija profila mog preduzeca na Google-u.

Svako preduzece koje ima fizicku lokaciju ili posluje u nekoj georgrafskoj oblasti moze i treba imati lokalni SEO.

Vise o lokalnoj SEO Optimizaciji procitaj ovde.

Zasto je lokalni SEO bitan?

Lokalna SEO Optimizacija je izuzetno bitna za mnoge vrste poslovanja, posebno za mala i srednja preduzeca koja pruzaju usluge ili prodaju proizvode na lokalnom trzistu. 

Lokalni SEO vam pomaze da se pojavite vise na rezultatima pretrage kada ljudi traze proizvode ili usluge u vasem lokalnom podrucju. To povecava sanse da korisnici pronađu vasu firmu i posete vasu web stranicu. Pored toga, ona vam omogucava da bolje ciljate korisnike u vasem podrucju. To znaci da cete privuci posetioce koji su verovatnije da postanu kupci ili klijenti jer traze usluge ili proizvode u vasem geografskom podrucju. 

Aktivnosti lokalnog SEO-a, kao sto su postavljanje profila na Google My Business, omogucavaju korisnicima da ostavljaju recenzije i ocene. Ovo vam pruza priliku da prikupite povratne informacije ozd klijenata i poboljsate svoje usluge.

Tehnicka SEO Optimizacija

Tehnicka SEO Optimizacija  se odnosi na optimizaciju tehnickih aspekata web sajta kako bi se poboljsala njena vidljivost i performanse na pretrazivacima. Ovaj tip SEO-a fokusira se na tehnicke detalje i infrastrukturu web sajta, kako bi se osiguralo da ona bude lako citljiva i indeksirana od strane pretrazivaca.

SEO vs PPC

SEO i PPC ili Pay-Per-Click (placeni rezultati/sponzorisano) nisu iste stvari, sta vise dosta su drugaciji. Kao sto sam naziv kaze Pay-Per-Click je placena promocija, koju morate platiti da bi ste bili na prvim pozicijama i ona se placa svaki put kada neko klikne na vas web sajt. S druge strane, postoji takozvani organski rezultati. Tu morate da “zaradite” svoje mesto pomocu SEO-a.

Ako se pitate zasto samo ne platite da biste se pojavili na prvoj poziciji, imamo odgovor. Vecina ljudi zapravo preskace oglase i prelazi na organske rezultate. SEO mozda zahteva vise truda i vremena, ali se svakako vise isplati

Izrada sajta sa SEO Optimizacijom – cena

Kada je rec o izradi sajta sa SEO optimizacijom, cena moze varirati u zavisnosti od nekoliko kljucnih faktora.

Prvo, kompleksnost samog sajta igra znacajnu ulogu. To obuhvata broj stranica koje ce biti kreirane, funkcionalnosti koje su potrebne, kao i nivo prilagođenosti mobilnim uređajima.

Drugo, dizajn i tematski pristup takođe mogu uticati na cenu. Ako zelite besplatnu WordPress temu ili premium izgled, to moze dodatno uticati na troskove.

Trece, stepen SEO optimizacije igra kljucnu ulogu. To ukljucuje optimizaciju kljucnih reci, strukture sajta, brzinu ucitavanja, mobilnu prilagodljivost i druge faktore koji uticu na rangiranje vase stranice na pretrazivacima.

Nasa ponuda za izradu sajta sa ugrađenom SEO optimizacijom prilagođava se individualnim potrebama klijenata. Cene se obicno formiraju na osnovu gore navedenih faktora, a pocetna cena je vec od 100€.

Vazno je napomenuti da ulaganje u SEO optimizaciju prilikom izrade sajta moze doneti dugorocne koristi putem boljeg rangiranja na pretrazivacima, sto moze povecati vidljivost vaseg poslovanja i privuci veci broj potencijalnih kupaca. Za vise informacija o nasim cenama i uslugama prilagođenim vasim potrebama, slobodno nas kontaktirajte. Nas tim ce vam rado pruziti detaljnije informacije o nasem pristupu i cenama.