Lokalni SEO

Lokalni SEO

Lokalni SEO je strategija optimizacije pretrazivaca koja pomaze da vase poslovanje bude vidljivije u lokalnim rezultatima pretrage na Google-u. Svako preduzece koje ima fizicku lokaciju ili opsluzuje geografsku oblast moze imati koristi od lokalnog SEO-a.

Ako, na primer, pretrazujete hotele na Google-u pojavice vam se mapa sa 3 rezultata u njoj. To je lokalni SEO. 

Sta je lokalni SEO?

Lokalni SEO je proces optimizacije vaseg prisustva na internetu kako biste povecali lokalni saobracaj, vidljivost i svest o brendu.

Svako preduzece koje ima fizicku lokaciju ili opsluzuje geografsku oblast moze imati koristi od lokalnog SEO-a.

Ovo je primer rezultata lokalne pretrage na Google-u:

Lokalni SEO - primer hoteli

Lokalni SEO moze pomoci vasem preduzecu da se pojavi u Google rezultatima pretrage poput ovih.

Zasto je lokalni SEO bitan?

Najbolji nacin da svoj web sajt prikazete ljudima u vasoj oblasti je da koristite lokalni SEO marketing. Preko 90% potrosaca sirom sveta koristi Google kada trazi poslovne informacije. Ovo ga cini  najdominantnijim pretrazivacem za lokalnu pretragu. 

Pretrage na Google mapama za „kupovina u mojoj blizini“ porasle su sirom sveta za vise od 100% iz godine u godinu. Mobilne pretrage za „prodavnica otvorena blizu mene“ takođe su porasle za preko 250% u poslednje dve godine. Kljucne reri „gde kupiti“ i „u blizini“ za vise od 200%.

To su stotine miliona pretraga svakog dana.

Kako on funkcionise?

Povrh uobicajenih Google-ovih faktora rangiranja, njegovi algoritmi lokalne pretrage koriste tri glavna faktora kako bi pronasli najbolje podudaranje:

  1. Relevantnost – koliko je usko povezan rezultat Google profila preduzeca sa recima koje korisnik koristi u svom upitu
  2. Udaljenost – koliko Google veruje da je korisnik udaljen od preduzeca kada pretrazuje
  3. Istaknutost – koliko Google misli da je preduzece vazno za njegove potencijalne klijente

Zatim Google prikazuje dve vrste rezultata pretrage za lokalne pretrage: 

  1. Organski rezultati – „normalni“ rezultati pretrage plavih linkova koje smo svi navikli da vidimo na Google-u.
  2. Lokalni rezultati – Google-ova funkcija koja prikazuje najbolje liste lokalnih preduzeca i mapu.
Zato kada pretrazite “hrana blizu mene” prvo ce vam izaci lokalni rezultati, a zatim organski rezultati.
 
Ali Google ne prikazuje samo lokalne rezultate za upite koji sadrze grad, drzavu ili kljucnu rec „blizu mene”. Ako Google veruje da je namera vase pretrage lokalna, prikazace lokalne rezultate. Na primer, ako ste u Beogradu i trazite „frizer“, Google bi ce prikazati lokalne rezultate za frizere u Beogradu.