Web sajt vs drustvene mreze

Web sajt ili drustvene mreze

Web sajt ili drustvene mreze? Sta ce vise koristiti mojoj kompaniji? 

Jedna od tekucih debata između marketinskih strucnjaka je pitanje na sta bi kompanija trebalo da se fokusira vise, na svoj web sajt ili drustvene mreze? Ko od ova dva generise najvise potencijalnih kupaca? Ili, koji od njih pomaze kompaniji da raste brze?

Ako zelite da saznate odgovore na ova i vize srodnih pitanja, nastavite da citate! 

Sta su web sajtovi?

Web sajt je kolekcija međusobno povezanih web stranica i digitalnih sadrzaja dostupnih putem Interneta. Web sajtovi sluze za razlicite svrhe, ukljucujuci informisanje, zabavu,  obrazovanje, komunikaciju i mnoge druge. Ovi sajtovi se cesto koriste za prikazivanje informacija, proizvoda, usluga, ili stvaranje online prisustva za pojedince, kompanije ili organizacije.

Kreiranje i odrzavanje web sajta obicno ukljucuje razlicite vestine, ukljucujuci web dizajn, programiranje, SEO i upravljanje sadrzajem. Web sajtovi su postali neizostavan deo online prisustva za pojedince i organizacije sirom sveta.

Sta su drustvene mreze?

Drustvene mreze postale su postale svakodnevnica danasnjeg nacina zivota. Uglavnom se koriste za komunikaciju i interakciju sa drugima i zabavu. Drustveni mediji su znacajno porasli u popularnosti u protekloj deceniji, ne samo među pojedincima, vec i preduzecima.

Nekoliko poznatih drustvenih mreza ukljucuje Facebook, Instagram, Twitter, LinkedIn, Pinterest, TikTok, Reddit i mnoge druge. Drustvene mreze su postale vazan deo online kulture i komunikacije, i koriste se za licne, profesionalne, i marketinske svrhe.

Web sajt vs drustvene mreze

Izbor između drustvenih mreza i web sajta zavisi od mnogo faktora, ukljucujuci vasu svrhu, ciljnu publiku i specificne potrebe:

Web sajt vs drustvene mreze: prednosti

Ovo su prednosti web sajta: 

  1. Web sajt pomaze u otkrivanju vase kompanije: Skoro 90% ljudi pronalazi lokalne kompanije koristeci internet. To znaci da kompanije bez web sajt propustaju veliku priliku. Web je ono sto ce vecina potencijalnih kupaca videti pre nego sto stupi u interakciju sa vasom kompanijom.
  2. Utvrdite svoj kredibilitet: Ljudi verovatno nece verovati kompaniji koja izgleda nedoreceno ili neprofesionalno. Jedna studija je pokazala da 81% potrosaca nece kupovati od brenda u koji nemaju poverenja. A web sajt vam moze pomoci da uspostavite poverenje i kredibilitet u ocima potencijalnih klijenata.
  3. Sve potrebne informacije na jednom mestu: Web sajt vam nudi da vasim potencijalnim klijentima predstavite sve kljucne informacije o vama, vasem nacinu poslovanja, vasim proizvodima i uslugama. 
  4. Vise sadrzaja: Web sajt omogucava objavljivanje razlicitih vrsta sadrzaja, ukljucujuci blog postove, portfolio, kontakt informacije, e-trgovinu i jos mnogo toga.
S druge strane, prednosti drustvenih mreza su:
  1. Povezivanje sa publikom: Kada je u pitanju interakcija i povezivanje sa potencijalnim klijentima, drustvene mreze su u prednosti. Stranice na drustvenim mrezama sluze kao sredstvo da se potencijalnim klijentima pokaze licnija strana vase organizacije.
  2. Drustvene mreze su odlicne za deljenje: Drustvene mreze su odlican alat za deljenje koji vam moze pomoci da se povezete sa svojom publikom. Omogucava brendovima da dele sadrzaj koji moze da angazuje potencijalne klijente i pridobije nove kupce. Međutim, imajte na umu da ljudi konzumiraju sadrzaj na razlicite nacine. Kao takvo, sta god da delite treba da uzme u obzir potrosacke navike ciljne publike. 
  3. Brzina i jednostavnost: Postavljanje profila na drustvenim mrezama je obicno brze i jednostavnije nego kreiranje web sajta. Pored toga, otvaranje profila na drustvenim mrezama je besplatno.
  4. Manji tehnicki izazovi: Za razliku od web sajtova, ne morate se brinuti o tehnickim aspektima poput domena i hostinga, programiranja itd.

Web sajt vs drustvene mreze: statistika

Prema nedavnom istrazivanju koje proucava statistiku koriscenja drustvenih mreza po starosti korisnika, od 2023. godine odrasli u SAD od 27 do 42 godine su najveci korisnici drustvenih medija (30.3%). Takozvana, milenijumska generacija. Odmah posle njih sledi generacija Z ili oni starosti između 11 i 26 godina u 2023 (24.6%). I na trecem mestu su korisnici starosti od 43 do 58 godina u 2023 ili generacija X (22.6%). Pored toga, zene cesce koriste drustvene mreze od muskaraca.

Zasto vam iznosimo ovu statistiku? Iako je ovo ispitivanje u SAD, statistika kod nas se ne razlikuje mnogo. Pitanje koje treba sebi da postavite jeste koja je vasa ciljana grupa. U koliko su vasa ciljana grupa zene od 30-ak godina, otvaranje profila na drustvenim mrezama mozda nije losa prilika. S druge strane, ako je vasa ciljana grupa generacija X, drustvene mreze ce mozda imati manje efekta.

Kao sto smo vec pomenuli 90% ljudi pronalazi lokalne kompanije pretrazivanjem na nekom pretrazivacu poput Google-a.

Bez obzira na pol ili starosnu dob, veca je verovatnoca da ce neko otkriti vasu kompaniju preko Interneta nego preko bilo koje drustvene mreze. Danas je popularna jedna drustvena mreza, sutra je neka druga. Internet ce uvek biti najbolji i najpopularniji izvor informacija. 

Da li je bolje imati web sajt ili Instagram profil?

Cesto postavljano pitanje. Mnogi misle da ce ih Instagram bolje reklamirati od web sajta zasto sto je on u trendu. 

Cinjenica je da posedovanje namenske web stranice nudi vise mogucnosti nego jednostavno pokretanje Instagram stranice. Stranice drustvenih mreza su vazne, ali to ne znaci da oni mogu u potpunosti da zauzmu mesto web sajta. 

Kombinacija sajta i drustvenih mreza se pokazala da daje najbolje rezultate za poslovanje svih oblasti.