Web sajt licnosti

Web sajt licnosti

Da, dobro ste procitali. Web sajtovi imaju licnosti, bas kao i ljudi.

Svaki web sajt je drugaciji i nudi nesto posebno. Ipak, mozemo ih sve sortirati u razlicite kategorije, na primer, web sajtove za e-trgovinu, licne web sajtove, portfolio sajtove, sajtove za mala preduzeca itd.

Slicno tome, web sajtovi se mogu sortirati po razlicitim osobinama koje stvaraju licnost web sajta.

Sta su web sajt licnosti?

Ako posmatrate razlicite web sajtove, primeticete sablon dizajna. Taj sablon treba da predstavlja emociju koju treba izazvati kod publike. Neke kompanije pokazuju brigu i empatiju prema publici, neke isticu eleganciju i stil, neki web sajtovi su razigrani, sareni i zabavni, dok neke odaju profesionalnost i ozbiljnost.

To je ono sto nazivamo licnostima web sajta

Koje web sajt licnosti postoje?

1. Elegantna/ozbiljna licnost

Web sajt sa ovom vrstom licnosti prate elegantan web dizajn koji posetiocima prenosi luksuz i eleganciju. Dizajn web sajt sa tankim serifnim slovima, zlatnim ili pastelnim bojama i velikim slikama visokog kvaliteta neke su od uobicajenih karakteristika dizajna ove licnosti. 

Web sajtovi sa ovim osobinama licnosti najpogodnije su za preduzeca koja pruzaju skupe i elegantne proizvode i usluge. Preporucujemo ovu web sajt licnost za sledece kompanije: 

  1. Nekretnina
  2. Moda
  3. Nakit
  4. Luksuzni brendovi i usluge
Givenchy je samo jedan od odlicnih primera elegantne i ozbiljne web sajt licnosti.

2. Minimalisticka/jednostavna licnost

Ova licnost se obicno koristi za modu ili portfolije bilo koje vrste.  Sa iskljucivim fokusom na osnovne stavke, ovaj tip obicno ne koristi ikone do veoma malih ikona, ogranicen broj boja i mali tekst.

Pogodne industrije su:

  1. Moda
  2. Portfolio

Jedan od primera jednostavne i minimalisticke licnosti je Zara.

3. Zabavna/sarena licnost

Web sajtovi koji koriste ovu licnost su obicno kompanije koje se odnose na proizvode i usluge za decu, zivotinje ili hranu. Ovaj tip je podstaknut kreativnim elementima poput rukom nacrtanih ikona i ilustracija, animacija i zabavnih tekstualnih poruka. Upotreba vise svetlih boja i rukom pisanih fontova se takođe cesto srece.

Kompanije koje koriste ovaj dizajn su:

  1. Igraonice za decu
  2. Igracke za decu
  3. Skola jezika za decu
  4. Poslasticarnice

Odlican primer ove web sajt licnosti je Slatkoteka.

4. Mirna licnost

Uopsteno koriscen u zdravstvu, ovaj tip licnosti je dobar i za preduzeca koja se uglavnom fokusiraju na dobrobit potrosaca.  Upotreba smirujucih pastelnih boja i mekih serifnih slova se obicno viđaju kod ovog tipa web sajt licnosti. Takođe, tekstualni sadrzaj je veoma fokusiran na dobrobit potrosaca.

Ova licnost je pogodna za:

  1. Zdravstvo
  2. Proizvodi namenjeni za negu i zdravlje
  3. Saloni lepote

Primer ove licnosti je sajt naseg klijenta Za Celulit.

Web sajt licnost - mirna licnost - Za-Celulit

5. Startup licnost

Ova licnost  je za kompanije koje jednostavno zele da prenesu sliku modernog izgleda svojim klijentima. 3D ilustracije i obrasci se cesto vide u ovom tipu.

Startup licnost se cesto koristi za:

  1. Startup-ove
  2. Softverske pokretace
  3. Tehnologiju

Stripe je odlican primer ove licnosti.

6. Neutralna licnost

Ovde je web dizajn jako obican i moze izgledati dosadno, ali velikim i uspesnim kompanijama on veoma dobro obavlja posao. Dizajn neutralne licnosti je veoma jednostavan, sazet raspored sa neutralnim i malim slovima.

Verovatno i najpoznatija kompanija, Microsoft, koristi upravo ovu licnost.

7.Odvazna/smela licnost

Sa velikom i smelom tipografijom uparena sa samouverenom upotrebom velikih i sarenih blokova, pokazuje da je kompanija hrabra i da se ne plasi da rizikuje. To salje snaznu poruku posetiocima.

Neke od kompanija koje cesto koriste ovu licnost su:

  1. Digitalne agencije
  2. Putovanja
  3. Sport
  4. Fitness 

Sliming studio Popovic, sajt nase izrade, je odlican primer odvazne, hrabre i smele licnosti.